torsdag 13 mars 2008

Snygg shopping!

Tydligen är det helt inne att blogga om mode. Eftersom jag helt har tappat stilen så har jag lyckats tappa intresset kring mode också, till en viss del. Tyvärr. Orkar inte utveckla det hela, men så är det. Det betyder även att jag är långt ifrån kapabel att blogga om mode och därmed vara en person som anses vara modern och "inne". Samtidigt så har jag väl inte riktigt intresset att sitta och blogga om mode och sälja min själ till skönhetshetsen.

Men idag, idag, gjorde jag det. Jag tog det aktiva valet att handla snyggt. Scenariot som utspelade sig började med att jag var på väg hem från jobbet. På vägen passerade jag en av Sveriges största matbutikskedjor för att inhandla varor till dagens middag. Jag lever efter tesen att man inte måste slösa pengar, trots en IT-lön. Därför kan man med fördel laga egen mat och ta med matlådor till arbetet. Antar att studenten i mig lever vidare. Hur som haver står jag där, har precis lagt upp varorna på bandet, då jag kommer på att en påse att bära varorna i inte vore helt dumt. Valet står mellan kassen gjord i plast eller den gjord av papper. Tilläggas kan, att den i plast nu även finns som ett ekologiskt alternativ. MEN, då kom fåfängan över mig! Jag tar den av papper. Jag kommer på mig själv med att välja just den, eftersom den är snyggare att bära hem varorna i. Jisses! Men så är det. Jag står för det.

För att fullända det hela borde jag även köpt en purjolök. För just purjolök är snyggt att handla. Kommer man hem med en sådan i sin papperspåse, då har man handlat snyggt!


Dessvärre medför detta att papperspåsehögen här hemma svämmar över. Men eftersom det papperslösa samhället lyser med sin frånvaro och DN är tjockare än ALLA andra tidningar, är det kanske inte så dumt med ett gäng papperspåsar under diskbänken trots allt. Det är en helt och hållet i förebyggande syfte. För jag är inte en prenumerant av den tidningen, ännu. Jag har ett erbjudande som ligger här, vid sidan av mig och väntar på att signeras. Kanske skriver jag under ikväll, eller imorron. Eller i helgen. För SNART är det helg!!!

Inga kommentarer: