torsdag 27 mars 2008

Leif på Nybrogatan 51, Östermalm: Stockholm

Leif har idag fixat mitt hår. Det blev ljusare och tunnare. Helt enkelt perfekt! (Det framgår inte helt och hållet på bilen, men...) Leif är en bra frisör, han är noggrann och tar sig tid. Alla som ska klippa sig i Stockholm borde ringa Leif på EkmanHair. Ibland upplever jag frisörer som stressade och när färgen/slingorna sitter i håret drar dom saxen genom håret lite snabbt eftersom det börjar bildas en kö av kunder. Därför blir inte håret alltid torrt innan man lämnar salongen, och inte alltid helt perfekt klippt. Men man känner stressen i kroppen och säger inte ifrån. Man accepterar att frisören är stressad, tackar och går därifrån. Pratar missnöjt om frisyren och går tillbaka till samma person nästa gång.

Med Leif är det annorlunda. Han tog sig tid. Närmare bestämt 2,5 timme. Han tog sig verkligen tid. När jag betalat och skulle gå tog han mitt namn och nummer och lade lappen i sitt kartotek. På lappen med mitt namn och nummer skulle han skriva ner vad han hade gjort med mitt hår. Vilket engagemang!! Han ville komma ihåg och plocka fram sin historia om vår relation, ifall jag skulle komma tillbaka. Självklart kommer jag tillbaka Leif -I'm all yours!

Vill även passa på att be om förlåtelse till min kompis och gamla klasskompis, Mia. Jag har ju tidigare slingat ditt hår. I tron om att jag gjorde som proffsen delade jag upp ditt hår i slingor, tog folien och plaserade den rätt. Tog färgsmeten och kletade den på håret. Sen, sen, gjorde jag tydligen ett misstag. Jag borde ha slagit på folien lite lätt, med kammen, efter att jag slagit in slingorna i foliepaketet. Jag hoppas innerligt att du inte lidit av mitt misstag... OM det blir en nästa gång lovar jag att slå lite lätt på foliepaketet.

Kan det vara så att du får Spotifyinviten som plåster på såren??? Ingen annan verkar i alla fall intresserad och du är sjukt ihärdig. För att inte tala om allt smicker!

5 kommentarer:

Vera sa...

Ja, när du slingade håret på mig blev det ju himla fint, för du är Sandra och allt du gör är perfektion! Men nu, när jag fått ta del av ny sling-information, känner jag mig kränkt och utnyttjad. Jag mår inte bra.
Tänk om det fanns något du kunde ge mig som gjorde mig glad igen...

S sa...

mia: Jag skickar ett par TT. Blir det bra?

Unknown sa...

JAG vill ju ha en spotify-invite säger jag ju!!

S sa...

philip: shut up! Du är ju källan till det hela.

Vera sa...

TT är bra, men de måste ju avnjutas med dig, fantastiska Sandra. Och musik till, var hittar man bra musik? Hjälper du mig med det?