söndag 23 mars 2008

Dagens.


Idag ska jag försöka börja återhämtningen från sockerintaget. Detoxa mig från alla snabba kolhydrater och förhoppningsvis vara återställd lagom till jobbet på tisdag.

Mer saker att ta tag i är det lilla miniflyttlass som landade i lägenheten igår. Mamman och pappan lämnade glatt ifrån sig fler saker från garaget i Umeå. De kördes ner i en Saab av min snälla väninnas vänlige far som idag lämnar landet för att se sig om i en av europas större städer. I packningen finns bland annat en schysst röd väggklocka, några kameraobjektiv och en hushållsassisent av äldre modell, som ALDRIG slutar att förvåna mig. Det är mormors gamla trogne vän i köket som nu har vandrat mellan mig och min syster i några år. Den ger ALDRIG upp! Den är as-gammal. Men den tickar på. Jag tackar och tar emot av dess vänlighet att hjälpa till med mina hushållsnäratjänster. Nu ska här bakas bullar!

Sen ska jag även plocka undan torkställningen som står i vardagsrummet och tar plats eftersom den inte används.

Eftersom vädret tillåter en promenad ska jag även försöka få med mig P på en promenad kring kvarteret, alternativt till Söder. Hans kommentar var i och för sig att jag fick gå själv om jag skulle prommenera till söder. Jag gick därför in på Eniro för att se hur pass långt det verkligen kan vara att promenera dit. 4 km. Det va väl inte alls mycket?!! Jag ska jobba på det. Vi behöver byta ut en stjärtfena till vår nya onyttiga present, helikoptern. Dessutom behöver jag en grön tråd att sy gardiner med eftersom vi igår inhandlade tyg på IKEA. Jag tänker mig en promenad för att kunna åtgärda dessa grejer. P däremot är lite insnöad i ett eget projekt som har med elektronik och datajox att göra. Jag är fashinerad över min P. Han är så fantastisk! Alltid en massa saker att göra. Det ena projektet efter det andra. Han är duktig han!! I'm proud.

Nu ska Bono få förgylla mitt vardagsrum, ta plats i de nyinköpta högtalarna efter att ha passerat den nyinköpta förstärkaren. Högtalarna från reference audio på söder. Förstärkaren från Hi-Fi klubben, Sveavägen. I den här familjen har vi bara kvalitetsprylar. (Sanning med modifikation). Det intressanta i detta är att jag ALDRIG frivilligt spelat U2 i mitt hem. Jag ska försöka lära mig att tycka om U2. Men eftersom jag har Spotify kan jag bara skriva in något annat och byta artist närhelst jag vill. Läs: När jag får panik av Bono. Kanske till Philemon arthur and the dung? Inte för att jag tycker att de är speciellt bra, utan bara för att jag kan!

1 kommentar:

Unknown sa...

Snart kan du lyssna på U2 utan dator, utan MP3-spelare, utan CD-spelare, kassettbandspelare. Bara med en liten ful pryl som bor bakom högtalaren och hämtar hem U2 från London.