onsdag 5 mars 2008

Sedan sist

Det har hänt en hel del sen sist jag skrev nåt vettigt här. Jag har verkligen flyttat! På bilden här nedanför åker jag pendel från Rönninge för sista gången som Rönningebo.
Kaos var min vardag i några dagar, nu känns den mer okej och städad. Det är fint i lägenheten, så länge man håller sig borta från vardagsrummet...fast det är helt okej där också! Det här är köket. Dagen efter att sakerna kom. Jag stod i köket i två dagar. Sen va det beboeligt, men det va först idag som man verkligen kunde känna att köket va ett bra kök.


Jag har även varit på äventyr i ett försök att storhandla på en ICA MAXI. Faktiskt den omkskrivna och i stor del delaktiga MAXIbutiken när det gäller köttfärsskandalen. Vi körde fel två ggr innan vi kom dit. Men på väg hem igen hamnade vi på söder. Så nu har jag sett söder ur en bilruta också. Det gick bra! Söder är vackert och behagligt. Angenämt och mysigt. När jag storhandlade hittade ett övergivet paket på en hylla. Blev helt tagen av namnet på paketet och fotade det därför. Vad man använder det till har jag dock ingen aning om!


Annars så har plånboken kommit till sin rätta och jag har övat på pinkoden till de nya korten. Jag har blivit en riktig hejjare på att slå den nu faktiskt. Men tro nu inte att jag handlar kläder, för det gör jag inte! Köpstoppet håller i sig. Däremot har jag handlat saker till hemmet. Redskapslister och allt va det må vara!

Jag ska skärpa mig och skriva roligare inlägg, men nu blev det en faktaomgång om mitt liv i korthet. En annan spännande sak är att jag hamnat i en dispyt med en spärrvakt senaste dagarna också. Men det va inget allvarligt, antar att det är vardagsmat i den här stan?!

Inga kommentarer: