fredag 7 mars 2008

Back home!

Landade imorse strax efter nio. P sa: Det är exotiskt. Jag tänkte att han skämtade, det finns inget exotiskt med vinter. Men sen kom förklaringen. Det är soligt av en sådan solsort som värmer och mycket snö -Det känns exotiskt. Sanning! Det kändes helt fantastiskt att inte behöva bo med snöeländet inpå knuten men ändå få ta del av det. Helt perfekt och exotiskt!

Efter landning lämnades blod på blodcentralen. Det borde alla göra! Det är verkligen en bra grej. Sen lunch på Rost i Umeå. Vilket FANTASTISKT ställe! Det är inte för inte att de blev Årets (ny?)företagare 2007. Kommer inte ihåg vad som stod på diplomet, men något åt det hållet i alla fall. Helt rätt! Deras färskosttallrik med lax...åh. Det är en sak som borde exporteras till Stockholm faktiskt. Gärna till Sundbyberg tycker jag, som komplement till alla asiatiska ställen. Östermalm tycker min P. Han nöjer sig inte med sunk-sunk-Kina och sunk-Kina, eller pizza med råvaror så som fräsch och nyplockad ruccola. Sunk-Kina och sunk-sunk-Kina är dessutom allt annat än sunkiga skulle jag tro!

Efter lunch och inhandlande av strumpbyxor blev det bilresa till inlandet. Snöhögarna växte och vintern kom att bli även mer påtaglig. Ännu en gång växte glädjen i mig. Jag är bara på besök!

Tänkte att jag kunde avsluta med att publicera några före-och-efter-bilder på lägenheten. Som det såg ut vid inflyttning och fem dagar senare! Det får bli allt för idag. Imorron ska vi koncentrera oss på att gifta bort kompisen och vinkla blixten rätt. Så klart!





Den sista bilden är en bild av köket. En efter-bild till den som lades in igår, eller vilken dag det nu var?!

Inga kommentarer: