söndag 30 mars 2008

Gårdagens vårpromenad i bilder.

Söder från promenadstråket där jag bor.

Någon form av vårblomma.


Kolonilotter efter promenadsatråket. I mina drömmar äger jag en kolonilott med en ministuga en vacker dag. Gärna på söder.

Bilden får tala för sig själv.


Promenaden landade på söder. Då var det dags för kaffepåfyllning. Hittade Gunnarsons Konditori vid Skanstull. Gott, men inte så jätte billigt.

Fikat. Vilket fantastiskt svenskt ord. Fika.

Om man verkligen anstränger sig ser man Globen.

Anslagstavla på gammalt hederligt sätt. Min ort är som ett gammat hederligt ställe.

Old fashion, Bio Folkets Hus. De visar för tillfället två olika filmer.

Mitt centrum. Supermysigt.

En av säkert sju gammeldagsa kiosker i närheten av min bostad. Lägg märke till den extremt gamla GB-skylten på taket!


4 kommentarer:

Marcus sa...

Det är vår där du är. Här vet jag inte vad det är. Det är någon slags årstid. Vintervårvinter kanske.

Anonym sa...

gunnarsson. i love it. gå dit o ät en semla för min skull. gunnarssons, det enda som är äkta nuförtin i all trend o överdåd på söder.
/Marki

Unknown sa...

Gunnarsson, det var ett grymt ställe! Gillar den typen av fik/konditorier.

S sa...

Marki: I will ofcourse äta en Semla för DIN skull! Sen att jag själv inte är så förtjust i semlor spelar i sammanhanget mindre roll.

Gunnarssons påminner om NK i Ume', med inredning tillhörande en Pingstkyrkas kafélokal. Helt genialiskt!