tisdag 1 juni 2010

En vanlig dag på jobbet

Vid bra väder och dåligt med frukost hemma i kylskåpet inköps frukost i caféet och intas på terrassen. Fantastiskt! Oftast är jag först att hitta ut dit och det är så tyst och skönt där ute.

Här sitter (satt) jag när jag inte springer på möten. Just det här är det gamla skrivbordet, det bra skrivbordet. En fråga jag ställer mig ofta: Hur gjorde man innan någon uppfann post-it:arna?

Det viktigaste. Kaffekärlet. Min arbetsgivare har dock dragit in på diskandet av koppar. Istället satsar man helhjärtat på pappmuggar (I och för sig riktigt snygga!). Det ska vara mer miljövänligt med pappmuggen säger papperlapparna som åkt upp på väggarna. Men det vete rackarn om det stämmer..?! Det gör ont i hjärtat varje gång jag slänger en och det är ju inte bara jag som slänger. Vi är många! Jag använder muggarna flera gånger. Men när papperet blir uppluckrat och kaffet börjar torka in muggen, då måste man ju få byta!

Det nya skrivbordet. Det alltjämt värdelösa skrivbordet. Ingen kurva som i det ovanför. Vad som är under skrivbordet? Nä, det är bara husansvarig som jag hittade där när jag kom till min plats efter ett möte. Inget konstigt alls. En vanlig dag på jobbet!

2 kommentarer:

Ponder sa...

Alltså, jag tycker det poppar upp sånna där konstiga påståenden titt som tätt när det gäller miljö/sopor/klimat. Vem är det som säger och hur vet de det, undrar jag alltid.

Tack för titten på jobbet! :)

S sa...

Ponder: Jag tror klimatfrågan till stor del är ett kommersiellt jippo. Något man kan och tjänar massor av pengar på. Utan att gå in på det djupare. Vilket bara späs på när man tar såna här beslut utan att ge mig bra argument.

Varsego' för titten!