söndag 20 juni 2010

Ska jag, eller ska jag inte?

Den här med semester. Det är så väldigt svårt i år att veta vilka veckor jag ska vara ledig... Nu tror jag bestämt att jag tidigarelägger min semester en vecka. Det känns mest rätt. Tror jag.

Jag håller också på att längta ihjäl mig efter att få vakna en måndag och bara hånskratta åt väckaren. Liksom peka finger åt den och säga "Ha! Jag ska inte upp idag. Så det så!" Vända mig om och bara snarka vidare. Vakna långt senare och tänka att jag sovit alldeles för länge, känna mig tjock i skallen och inte komma mig för att göra något den dagen av just precis den anledningen.

Alla andra lediga dagar på året skulle jag fått panik över att den dagen bara försvann. Men just den där måndagen skulle jag bara tänka att jag har fyra veckor kvar, så jag hinner hur mycket som helst framöver!

Just precis den känslan längtar jag efter.

8 kommentarer:

Viktoria sa...

Mm längtan! :)

Ponder sa...

Jag har ingen aning om när jag ska ta semester, men det ordnar sig ändå eftersom vi har schablonsemester hos oss. (Den läggs i juli och sen kan vi vara lediga lite som vi vill, typ.)

S sa...

Viktoria: Eller hur!!

Ponder: Ja, det ordnar sig nog alltid. Men det är lite knep och knåp att få ihop allt...

F. Timeus sa...

Eller så tar man semester i augusti och hoppas på en sen sommar. Och hoppas de där måndagssovmorgnarna kommer inom de närmsta fem åren åtminstone...

Världen enligt J. sa...

Det är den perfekta känslan - när allt fortfarande känns möjligt!

S sa...

Fredrik: Jag älskar att ha sen semester. Det är det BÄSTA! I år blir den inte riktigt sen, men ändå hur bra som helst!

Sovmorgon till folket! (även småfolket borde ta åt sig.)

J: Ja, faktiskt. Men också ett lyxproblem.

Omentjej sa...

Där satte du ord på min längtan, samma längtan! Åhå...

S sa...

Omentjej: Längtar ihjäl mig!!