fredag 4 juni 2010

Samtal

- Jag föreslår att du läser på om förstudien så snart som möjligt.
- Ehm...okej. Var hittar man den då?
- Jag vet inte, men det ordnar sig.
- Okej! Men du, det här lite skräckblandad förtjusning. Mest skräck. Verkligen mest bara skräck.
- Jaja.
...
- Du förstår att jag kanske bryter ihop innan årsskiftet?!
- Ja, men då kan du ju slå han som sitter där.
- Varför ska jag slå honom? Det blir ju konstigt.
- Jo, men han är orsaken till detta.
- Jahapp. Jadåså. Men alltså, på riktigt bryter ihop.
- Men du. Du får och kan ställa frågor.
- Jaha, ja. Det är ju sant.

Samtal mellan mig och min chef och mitt nya liv och min raketkarriär och mitt dåliga självförtroende och alldeles för många tankar -positiva och negativa.

Tur att det är helg. Då kan jag glömma bort det där tänka på något annat.

Inga kommentarer: