måndag 13 december 2010

Stockholmstrafiken

Måndagar har jag kört bil till jobbet de senaste veckorna. Idag var inget undantag.

Skillnaden mellan tidigare måndagar och idag var att idag flöt trafiken på som om man drar en smörkniv genom rumstempererat smör. Ungefär. Det är toppen! Emellanåt var det dock som vanligt. Att dunka in i en bergvägg. Men jag klagar inte, för det rapporterades om olyckor till höger och vänster och brinnande lastbilar på Åbyvägen. Allt det slapp jag!

Dagens tripp var den bästa på länge.



2 kommentarer:

Marcus sa...

Det är en fantastisk känsla, när trafiken bara flyter på. Sen är P4 ett måste så man har stenkoll på alla olyckor och brinnande lastbilar!

S sa...

Marcus: Ja, idel glädje! Jag lyssnar gärna på P3 på morgonen, för jag gillar dom där galningarna i Morgonpasset! Men där rapporteras ju också om alla brinnande lastbilar, som tur är.