söndag 14 juni 2009

100 saker

För ofantligt länge sedan blev jag utmanad av grannen att göra den här. Det har jag glömt bort, tills jag läste grannens systers blogg häromdagen.

1. Jag bor i en lägenhet på 56 dammiga kvadrat.
2. Fru har jag titulerat mig i 4 månader och 7 dagar.
3. Hoppas att jag får leva ett lika långt liv som min mormor, förutsatt att det är bra, hon blir 92 om en månad.
4. Försöker vara hyfsat anononym här på bloggen.
5. Dagis har jag aldrig varit på under mina levnadsår.
6. Är en nybörjare när det gäller löpning.
7. Äger en symaskin som används allt för sällan...
8. Späder ut mitt thé med kallvatten, annars blir det för hett.
9. Har sveriges sämsta tålamod -på riktigt.
10. Mina värsta fiender på vårkanten är kärnfrukterna och träden.
11. Läser för tillfället "Dårens dotter".
12. Undrar hur jag någonsin ska kunna fylla ut den här listan.
13. Ska på takvandring i Stockholm.
14. En gång i tiden älskade jag hip-hop, speciellt Jay-Z.
15. Snickers var min största födokälla en semester för många år sedan med bästa T.
16. Trodde aldrig att jag skulle flytta till Stockholm.
17. Är dålig på sovmorgnar numera.
18. Min make är 4 år yngre.
19. Funderar på att klippa mig kort, faktiskt.
20. Äter allt och har alltid gjort det, till min mammas stora glädje.
21. Är miljonär, i skulder.
22. Tänker att jag ska bädda sängen varje dag, men det blir inte av.
23. Skulle så gärna, så gärna, skriva en bok om ingenting men som ändå blev bra.
24. Önskar att jag aldrig gav mig in på att skriva den här listan.
25. Om någon tar mig under hakan får jag kväljningar och tappar humöret och börjar slåss.
26. Min bästa vän i handväskan är min almanacka från Ordning & Reda.
27. Vet att jag varje julafton får en almanacka från Ordning & Reda, den jag själv valt ut.
28. När jag var liten förvarnade jag alla om att jag skulle börja gråta, genom att med darrande haka säga: "Nu blir jag lessen å'".
29. Bölade åt allt när jag var liten.
30. Grey's Anatomy (aka. Grå) är det jag följer på TV.
31. Skulle hemskt gärna åka till ett soligt land just precis nu.
32. Skickar nåt sjukt mycket sms.
33. Jag har bott och arbetat i USA, en kortis.
34. Till mammas andra stora glädje har jag och min syster aldrig bråkat. Ni tror mig säkert inte, för det är det aldrig någon som gör. Men vi har faktiskt inte det.
35. Har sjukskrivit mig från jobbet en gång, utan att ha varit det minsta sjuk. Det gör jag nog aldrig om.
36. Klarar inte av när bananen smakar banan, då är den äcklig.
37. Mitt gudbarn är den sötaste av de söta!
38. Undrar varför jag bara är på nummer 38?
39. Önskar att jag inte var i behov av så mycket trygghet, då skulle jag göra fler galna saker.
40. Ett av mina mål under sommaren är att utföra 5-kampen på Gröna Lund.
41. Förstår inte varför man måste ta så ofantligt mycket betalt för biljetterna till Stockholm Jazz Festival.
42. I September ska jag på Ladies Night i globen, förlåt...Ericsson Globe, menar jag förståss.
43. Funderar över om någon någonsin kommer att läsa så långt som till punkt fyrtiotre.
44. Chips är bättre än godis.
45. Skulle inte äta ketchup frivilligt.
46. Sängen tillhör mina favoritartefakter.
47. Kan ibland bara fundera över om det enda jag kommer ihåg från utbildningen på universitetet är "Det kreativa språnget".
48. New York är den stad jag alltid längtar till, jättemycket, så där så att det gör ont.
49. Noterade just att Spanien leder över Nya Zealand med 5-0.
50. Tänker: YES! Jag har kommit halvvägs.
51. Får endast lämna blod en gång om året, på grund av dåliga värden.
52. Kan för mitt liv inte komma ihåg saker som vilken blodgrupp jag har.
53. Skrattar om någon ramlar, innan jag frågar om det gått bra...
54. Min förlovningsring får plats i makens förlovningsring, detsamma med vigselringen.
55. Har den smartaste maken man kan ha. Han kan allt, eller så lär han sig det han inte kan, på en gång.
56. Jag är oftantligt tröglärd inom vissa områden, exempelvis IT.
57. Jag jobbar med IT.
58. Säger ofta att jag ska bli hemmafru, men det vill jag egentligen inte.
59. Önskar så in i bänken att jag ägde en mangel OCH att den fick plats i lägenheten.
60. Pallat äpplen har jag aldrig gjort.
61. Mitt utseende är väldigt tråkigt och måset åtgärdas.
62. Tror att jag är pysslig, men det visar sig ofta att jag saknar estetisk talang.
63. Mina vänner är de bästa!
64. Skulle vilja skratta så att jag får ont i magen lite oftare.
65. Att få julklappar är något bland det värsta jag vet, men jag brukar inte säga det så ofta, det känns lite dumt.
66. Har insett att det är grymt bra att handla kläder på nätet.
67. Glömmer snabbt vilka filmer jag sett.
68. Ser ofantligt lite film.
69. Trodde att jag skulle ta livet av mig när vi skulle göra placeringen till bröllopet.
70. Borde lagt mig för länge sedan.
71. Klarar inte av att vara understimulerad.
72. Min dators tangentbord har en dysfunktionell bokstav, nämligen "L".
73. Mitt förråd har haft påhälsning från okända, två gånger, båda gångerna vid olämlig tid.
74. Önskar att jag kunde spela mer golf.
75. En riktigt hög önskan är att Sverige ska ta sig till fotbolls VM, av den enkla anledningen att det är bra sändningstider för en gångs skull.
76. Anser att vinter-OS ska bli skoj.
77. Funderar på att bli gravid och mammaledig lämpligt till något stort mästerskap, liknande de som nämns under nr 75 eller 76.
78. Jag får ofta kommentaren "Meeen, vilka små fingrar du har!".
79. I mellanstadiet och lite i lågstadiet så spelade jag cello.
80. Hösten tillhör en favorit faktiskt.
81. Buskis tycker jag roligt!
82. Försöker snabbt räkna ut hur många fler saker jag måste skriva.
83. Surstömmingsklämma hos mamma och pappa är något jag kan längta efter emellanåt, väldigt stark längtan.
84. Att få ner alla kompisar till Stockholm är ett av mina mål här i livet.
85. Hoppas att jag ska få flytta norrut igen. Om än inte på ett bra tag.
86. Saknar min morfar, även om han gick bort när jag bara var 6 år. Han var så snäll...
87. Idag har jag inhandlat taklist.
88. En gång fick jag höra att jag var Street-smart. Det var skoj att höra!
89. Gråter ganska ofta åt saker på TV, utan att någon ser.
90. Orientering har jag sysslat med, i två månader, kanske.
91. I min lägenhet är det 2,70 i takhöjd. Det är ganska högt när man bara är 168, 5 hög.
92. Köttfärssåsen som jag gör är ofantligt god faktiskt. Om jag får till den.
93. Hatar IKEA idag, eftersom de inte skickat med rätt grejjer till diskmaskinen.
94. Min tvättmaskin brukar ta en promenad i badrummet...
95. Älskar ljudet av regn, när jag är i en husvagn!
96. Hårfärgen är röd by default, men jag blonderar mig, så där lagom, inte Bionda-blont.
97. Min åsikt är att Blondinbella är smart, men ofantligt jobbig att lyssna på.
98. Förstår inte när mina tomatplanter ska bli större när solen aldrig tittar fram.
99. Min körskolelärare sade att jag var som gjord för att köra bil.
100. Tycker att man får göra som man vill, om man vill göra den här listan eller ej.

2 kommentarer:

fia sa...

34 - då är vi två, eller kanske att man säger fyra

40 - jag är på

59 - jag med, manglade lakan jämt vore inte dumt

85 - hoppas jag med!!

S sa...

fia: Då klubbar vi det!