måndag 15 juni 2009

Naturupplevelse

Många har som argument att om man tar sig ut och tränar får man också ta del av den vackra naturen. Ungefär som ett säljargument. Köp en så får du två. När jag är ute och tränar tänker jag inte på naturen och hur vacker den är. Det är mer eller mindre en överlevnadsinstinkt som säger åt mig att flytta ett ben i taget, framåt. Häromdagen var det dock annorlunda. En dag när solen sken.

Jag sprang och sprang och märkte att jag blev bländad av solen emellanåt. Då insåg jag att där jag springer är det riktigt FINT! Jättegrönt, vatten som kluckar, lite båtar som åker förbi. Glada människor på tur med hunden eller maken, tillsammans med sina stavar. Fågelsång och liljekonvaljer. Allt kändes fantastiskt, då händer det. Det luktar avföring så in i vassen! En lång bit av springsträckan.

Allt raserades och jag återvände till överlevnadsinstinkten, snabbt. Så var det med den naturupplevelsen.

2 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Haha, ja visst är det typiskt!

S sa...

Hallmans: Ja, mycket.