fredag 12 juni 2009

This is me

Jag hade inget val. Ivana har koll på mig. Så nu sätter jag igång och svarar

1. Hur gammal är du om fem år? 35. Utan panik.

2. Vem var den sista du träffade? Kassörskan på ICA.

3. Hur lång är du? 168,5.

4. Vilken var den senaste film du sett? The Proposal. Den kan jag faktiskt tipsa om. Jag mådde bra när jag gick därifrån. Den är inte svår och ibland skrattade jag så att jag höll på att trilla av stolen.

5. Vem ringde du senast? Mamma. Vi råkade prata i en timme och tio minuter!

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Har pratat med mamma i en timme och tio minuter! Skickades till grannen.

7. Var är dagens planer? Dagen lider mot slutet. Men kvällen består av det jag tidigare skrev, hemmakväll.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms. Jag avskyr att prata i telefon men då resten av befolkningen inte verkar hålla med mig tvingas jag ändå prata i telefon.

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta.

10. När såg du senast din mamma? Kristi Himmels-helgen.

11. Vilken ögonfärg har du? Allt utom blått.

12. När vaknade du idag? 6:00. Klev upp 07:03.

13. Har du någon gång hittat en katt? Ehrm...nä.

14. Vilken är din favoritplats? Hemma. Älskar att vara hemma.

15. Vilken plats föredrar du minst? Centrala Stockholm i rusningstid.

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Mitt i livet.

17. Vad skrämde dig som barn? Pappas kittliga fingrar.

18. Vem fick dig att skratta senast? Min före detta kollega.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Oh no. Men jag äger väldigt få. Idag föredrar jag nog ändå Spotify.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Skulle inte kalla det kläder.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Tre.

23. Hur många landskap har du bott i? Tre. Ångermanland, Västerbotten och Södermanland.

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Konstig fråga. Utomhus -skor, på vintern inomhus -strumpor, på sommaren inomhus -barfota.

26. Är du social? Jadå. Men jag älskar att vara ensam också.

27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys. Mjölkallergiker som jag är.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Hoppa och gråta. Inte stå still.

29. Tycker du om Kinamat? Ja. Men inte för ofta och det är godare i Kina eller USA.

30. Tycker du om kaffe? Eh, JA! Men inte på jobbet.

31. Vad dricker du till frukost? Eftersom jag oftast äter frukost på jobbet och jag inte klarar av kaffet där blir det te.

32. Sover du på någon särskild sida? Tror inte det. Somnar oftast på rygg och vaknar oftast på rygg.

33. Kan du spela poker? Nä. Jag har ingen aning och jag känner inte för att lära mig heller.

34. Tycker du om att mysa? Jamen, JA!

35. Är du en beroendemänniska? Skulle jag inte säga nej. Men jag gillar rutiner.

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Stefan Selakovic. Vi är verkligen tighta...

37. Vill du ha barn? Japp.

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Kan nog läsa mig fram så smått på tyska också.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nope.

40. Föredrar du havet eller en pool? Hav.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Något ätbart kanske. Eller förresten, skor.

42. Äger du dyra smycken? Förlovningsring och vigselring. Både pengamässigt och emotionellt. Men även lite andra ringar och ett halsband. Förresten, hur mycket är dyrt?

43. Har du någon gång testat narkotika? Panocod, räknas det?

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Potatisskruv.

45. Vem är den roligaste människan du känner? Kan inte kategorisera de jag känner på det viset. Men jag har en gammal klasskompis som det bara ploppade ut saker ur. Han var rolig. Men maken är ju också rolig. Bästa T -hon är skoj! Ja, ni ser ju.

46. Välj ett ärr på din kropp? På riktigt så känner jag inte till något.

47. Vad har du för ringsignal? Different person, different sound.

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, en t-shirt som jag ritat motivet på.

49. Flirtar du mycket? Nä.

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Stora Hotellet, Umeå.

51. Kan du byta olja på bilen? Ja, självklart.

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej.

53. Vilken var den senaste bok du läste? En sorts kärlek. Snälla läs.

54. Läser du dagstidningen? Nej, men jag drömmer om att ha tid att läsa en en dag i framtiden. Det är vansinnigt skönt att kunna sitta ner och läsa tidningen med en ostmacka och en kaffekopp.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej, men jag får Computer Sweden några gånger i veckan av någon anledning.

56. Dansar du i bilen? Haha! Jag dansar inte.

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P4, sporten.

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En adress.

59. När var du i kyrkan senast? Pinsamt. I februari, när jag blev äkta maka i nöd och lust.

60. Vilka personer utmanar du? Den som känner för det.

4 kommentarer:

Världen enligt J. sa...

Den är upplockad! För övrigt är vi exakt lika långa!

S sa...

J: Då ska jag in och läsa! Undra om det är fler ibland bloggarna som är exakt lika långa!?

Ivana sa...

Jag tror jag är minstingen i bloggsfären haha! Vad kul att du gjorde listan, skönt att vissa tar mina ord på allvar :)

S sa...

Ivana: Liten men naggande god, kanske man kan säga? Haha!

Självklart tar jag dina ord på allvar, vågade inget annat.