måndag 22 juni 2009

Tanten blev förskräckt

- Gillar du det?
- Jaa...det gör jag. Asså jag får ju, men hon gillar det inte.
- Jamen, gör du det ändå?
- Ja. (Sägs som om det vore självklart)
- ...
- Alltså, den kille som säger att han inte gillar analsex får inte analsex. Så är det.


Ehm. Det här hörde jag på pendeln. Det var ett gäng på 4 killar och en tjej. Jag hörde inte hur de kom in på ämnet, men det kändes tragiskt. Dom var i en ålder där man inte har körkort och inte tar sig in på krogen. (Det samtalet hörde jag...)

"Hon gillar det inte, men jag får ändå".

Lilla vän, om jag ändå fick prata med dig... Jag blir helt förskräckt när jag hör sånt där.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Jösses!

Sexualkunskapen i skolan borde innehålla så mycket mer än det rent "tekniska". Det är trots allt vi vuxna som bär ansvaret för att det blir som det blir. För det ska man nog ha klart för sig, om det ska bli någon sexualkunskap att prata om för dagens unga så måste det ske via skolan.

Världen enligt J. sa...

Det är ju helt sjukt! Sjukt när det gäller själva värderingsförskjutningen, att "alla" gör och att "alla" ska förväntas vilja eller åtminstone ställa upp. Vad hände med lust och passion? Vad hände med respekt och närhet? Det känns tragiskt när tonåringar tror att sex är som en porrfilm.

Ponder sa...

Ledsamt och förfärligt. Jag hoppas min dotter aldrig är hon som ger analsex fast hon inte vill, lika lite som mina söner är killarna som tar det fast tjejen inte vill.

S sa...

Alla: Det var så sjukt tragiskt. Hon var ju inte ens där och kunde försvara sig.

Jag blir rädd inför tanken att skaffa barn och att de ska växa upp. Jag har klarat mig bra, men tänk om jag inte kan skydda mina barn? Grupptryck är starka saker. Att passa in är viktigt. Att få någon att tycka om en är otroligt viktigt i tonåren. Allt tillsammans kan bli en soppa. Jag kan bara hålla med Ponder.