måndag 1 juni 2009

Boktips!

Som den bokmal jag önskar att jag vore, tipsar jag vidare med en ny bok. Jag läste ut den i helgen och jag har mått dåligt, funderat, mått ännu värre i ungefär en vecka. Stundvis varit riktigt förba**ad. Jag har försökt förstå. Vad jag har fått insikt om att ämnet är viktigt. 

14 år till salu heter boken. Du kommer garanterat att må illa när du läser, men det är så värt det. Någon skrev att det var årets viktigaste bok. På Bokhora kan ni läsa lite mer ingående om vad den handlar om. I stort handlar det om en 14-åring och nätprostitution.

Jag blev nog mest förvånad över vilka korkade karlar som finns mitt ibland oss. Jag börjar nästan misstänka att de män jag möter på gator och torg är en del av boken. Givetvis helt fel av mig, men jag kan inte låta bli att tänka tanken.

Läs, bara läs.

7 kommentarer:

Ivana sa...

Tack så mycket för boktipset, har väntat på en bok som jag ska läsa i sommar och denna verkar intressant, en del av min boksommar är räddad!

Ponder sa...

Jag har tittat på den, men kommit fram till att jag nog inte orkar läsa den just nu. Men jag har satt upp den på min "att läsa när jag mår bättre"-lista.

S sa...

Ivana: Oh, den är intressant. Men du kommer inte må helt okej under tiden du läser. Men som sagt -det är värt det.

Ponder: Det kan jag tro. Böckerna brukar ju finnas kvar ett tag, annars finns den hos mig. När du är redo!

Ivana sa...

Det är bara bra, jag läser aldrig böcker som inte fyller mig med känslor, på gott och ont. Senaste boken jag läste, Tusen små bitar av James Frey, fick mig att gråta och asgarva sida efter sida. Många starka känslor, precis så en bra bok ska vara.

S sa...

Ivana: Den boken är BRA! Jag läste även "My friend is Leonard" av mr Frey. Den var lika bra. Men det är några år sedan och då fanns inte den på svenska. Så det fick bli den engelska versionen!

Ivana sa...

Åh mr. Frey kommer för alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Min vän Leonard läste jag direkt efter Tusen små bitar och den var minst lika bra vilket jag aldrig annars tycker om uppföljare.

Du är duktigare än mig, jag klarar inte av att läsa på engelska, det går alldeles för långsamt :)

S sa...

Ivana: Jag hade inget val. Den fanns inte på svenska. Är man desperat så är man!