måndag 8 juni 2009

Vad är det med mig?

Sitter på kebaberian och drabbas av plötslig ångest inför en bortglömd födelsedag. Bästa T's sötaste K har fyllt 5 år tänker jag och börjar tänka att jag kanske kan buda upp något under natten? Vad finns på ICA till tösen...pekbok och tablettask? Bättre än inget, trots att hon nog är för gammal för pekbok. Detta scenario utspelar sig sedan via sms.

Jag: NEJ! K har ju fyllt år... Herregud, hur kunde jag missa det?? Pinsamt. Ska genast åtgärdas. [...]

T: Ta det lugnt! Du har inte missat nåt. Hon fyller den 15 men vi va tvungen att ha kalaset tidigare eftersom hon ska till sin pappa*. Du är för kul... Puss!

Tur att reaktionen inte blev uppsagd vänskap...

*fint omskrivet av hon bakom tangentbordet. Vissa saker passar sig inte på webben!

Inga kommentarer: