söndag 20 december 2009

9 mm under kudden och ett hagelgevär i fickan

När jag och mannen i mitt liv åkte hem från de centrala delarna av Stockholm idag fick vi dela buss med tre män som jag trodde kanske var 17 år och ville vara så kallade värstingar. Vet inte hur pass mycket värstingar de verkligen var, men det var då det värsta vad dom pratade högt! I verkligheten var dom väl kanske 22, då. Jag vet inte, men äldre än 17.

Samtalet under resan handlade mest om deras olika finlandsfärjekryssningar. Jag måste säga att jag fick en påminnelse om varför jag aldrig åker finlandsfärja. En bit av samtalet, efter att den ena killen berättat att man kan bryta arm i någon maskin på den där båten, kommer här nedan . Måste bara meddela att självklart vann killen mot en finne. Men kille nummer två hade såklart en mycket värre historia:

- Asså min kusin, han var på en färja en gång och bröt arm med en kille inne i rummet där man får röka. De bröt arm så många gånger att han fick en hjärtattack! [jätte garv]
[massor av skratt från de andra två]
- Det kom en helikopter och fick hämta honom. [garv] Sen fick han en peacemaker. (Observera att jag inte stavat fel!)

Ehm, sen urartade samtalet, förlåt, skrikandet mellan dessa killar och innan de hoppade av fick vi veta att den ena killen alltid har en kniv under tv-bänken som han kan sätta i huvudet på någon. Den andra hade alltid en 9 mm's under kudden när han sov. Alltid. Den tredje hade ett avsågat hagegevär. Då fyllde den första i med att den hade han väl i fickan?! Geväret alltså. Sen hade piketen varit hemma hos en av dom och SWAT hos en annan...

Jag antar att Amerikanska insatsstyrkan inte var hemma hos en av killarna i Årsta. Det hade varit...lite smått fascinerande. Så farlig såg han inte ut att vara. Jag skulle också vilja se den ficka som killen hade geväret i.



(Min korrekturläsare hittade ett stavfel, trots att jag påstod mig inte ha stavat fel.)

Inga kommentarer: