onsdag 9 december 2009

Det här med otrohet

Det har väl inte undgått någon att Tiger Woods verkar ha haft ett gäng kvinnor vid sidan av Elin. Min tanke kring det hela är att jag inte förstår mig på otrohet.

Jag förstår inte tjusningen i att vara med någon annan än sin partner när man vet hur fruktansvärt mycket man sårar den andre. Jag kan inte heller förstå tjusningen i att vara den som personen i fråga är otrogen med. Älskaren, älskarinnan, vad de nu må kallas. Det är väl kanske en sak om den personen inte vet om att partnern är otrogen, men sånt borde väl komma fram ganska snart tycker jag.

I just Tiger Woods-fallet så måste ju alla tio älskarinnorna ha vetat om att han har fru. Han verkar ju till och med ha påpekat att det inte var tal om att ha sex i sängen han delade med sin fru. Vad får dessa kvinnor ut av det hela? På riktigt. Vad? Jag förstår inte. Dom vet om att han har fru. Oavsett om han säger att han inte är lycklig med sin fru eller vad han nu kommer med för argument, så förstår jag inte varför dom måste hoppa i säng med karln. Det finns en fru som kommer att bli förkrossad. Det fanns och finns barn med i bilden.

Är man ute efter publicitet, vilket dessa damer har fått, så vet jag inte om det är den typ av publicitet som man vill ha. Stiger man i graderna av berömmelse för att man hoppat i säng med Tiger? Njae. Inte hos mig i alla fall. Hade dom sagt nej till hans inviter, då hade jag klappat händerna högt och ljudligt. Sagt Hurra och hoppat jämnfota. Då hade dom stigit i mina ögon.

Jag hoppas att Elin gör det som känns rätt för henne nu. Skilsmässa eller ta tillbaka. Upp till henne. Han kanske är sexberoende? Det är ju en sjukdom. Då kanske det finns en förklaring till hans beteende. Kanske inte en förklaring, eller kanske bara en dålig bortförklaring på hans beteende. Men om det är så, då kanske hon har skäl att stanna. Jag hoppas bara att hon gör det som känns rätt för henne.

Samtidigt håller jag också med Ann Söderlund en del.

1 kommentar:

Viktoria sa...

Jag förstår inte heller konceptet - att vara otrogen. Fast ändå gör jag det. På något sätt.

Antingen är man tillsammans med någon eller så är man singel och kan göra exakt som det passar en själv. Utan att såra någon annan.