lördag 12 december 2009

Salem var så bra som jag trodde





Det är ju synd att man inte har en bra kamera så att förutsättningarna för roliga bilder var bättre. Men konserten var grym och Salem är ett geni. Helt fantastisk!

På den sista bilden ser ni en suddig kille med en gigantisk tuba. Ett tag såg man en tuba med två ben. Det var i alla fall Salems bror Sami Al Fakir, som även körade. Det roliga med den där tuba-grejen var att Sami hade fått ett erbjudande om att vara med i en show för ett tag sedan och den showen behövde en tuba-låt. Så Salem skrev ett. Citat: "Då satte sig jag och Sami och knåpade ihop ett stycke..." Ja, så kan man ju också göra. Knåpa ihop ett musikstycke för tuba. Jätteenkelt på nåt vis.

Under kvällen spelade Salem piano, fiol, gitarr och orgel. Ett geni är vad han är. När jag ser en sådan orkester som Sveriges Radio Symfoniorkester, då undrar jag varför jag inte fortsatte med cello. Det är ju coolt.

Inga kommentarer: