måndag 14 december 2009

Men pensionen blir ju lidande då...

Jag skulle lätt bli hemmafru efter idag. Det är så skönt att hinna med saker, även om jag bara hann med 5% av allt jag tänkt.

Antagligen skulle jag bli galen av att vara hemmafru varje dag. Men om jag fick vara hemmafru med ett hobbyprojekt. Då skulle jag vara den lyckligaste. Får man säga så idag, i det här jämställda samhället? Att man vill vara hemmafru? Jag borde kanske säga att jag helst av allt vill bli IT-chef och satsa på karriären. Men det vore ju inte jag.

Synd bara på det där med pensionen.

5 kommentarer:

Miriam sa...

Så får man säga!

S sa...

Miriam: Tur!

Miriam sa...

Det finns ju så mycket annat att göra än att jobba på ett vanligt jobb! Att vara hemma behöver inte vara lika med att sitta och rulla tummarna eller stryka pressveck hela dagarna.

Philip sa...

Jag ska bara klura ut hur jag ska fixa ihop tillräckligt med pengar utan att behöva jobba jämt! Men det här fixar vi på nåt vis!

S sa...

Miriam: Jag vet! Det är därför jag vill vara hemmafru på 2010-talet.

Philip: Tänk du. Återkom när du kommit på något!