måndag 14 december 2009

Comebacken


Igår gjorde jag comeback i innebandylaget Ragnar, som jag inte spelat med under ett år. Den jag misslyckades med förra helgen.

Min comeback var usel. Jag sprang som en get och fumlade med klubban. Försökte förstår hur man håller tag i bollen. Hittade inte medspelarna. Det var mer eller mindre kaos i skallen.

Jag skyller på att jag inte gillar planen vi spelade på och att jag inte spelat på ett år. Det borde väl vara orsak nog till att göra en minst sagt dålig comeback. För att inte tala om våfflorna jag stoppat i mig några timmar innan. De satt i strupen efter ett tag.

6 kommentarer:

fia sa...

Nästa år tar vi nya tag!

Förresten var du väl närmast att göra mål?!

S sa...

fia: Om jag var närmast, då var vi aldrig nära. Förutom de två mål vi lyckades peta in då.

Ponder sa...

Ha ha, jag kan knappast tänka mig någon sämre uppladdningsmat än våfflor! Förstår att det gick lite trögt med dom i magen (halsen). Om du skippar våfflorna ska du se att det kommer gå kanon nästa gång.

fia sa...

Två mål! Det var dubbelt så många som jag hade koll på. Vad bra, roligare än om vi bara gjort ett..

S sa...

Ponder: Nä, men det var ju massor av timmar innan. I alla fall 2,5. Men det hjälpte ju inte så mycket...

fia: Simon -nr ett, Micke -nr två.

fia sa...

Då ska jag även lära mig att räkna till nästa år. Kanske inte är så tokigt att kunna. b