måndag 28 december 2009

Mitt 2009

Januari: Blev bostadsägare i storstan i en enorm ekonomisk kris, vid precis rätt tidpunkt räntemässigt. Kanske blir det min bästa investering någonsin?

Februari: Då hände det grejer! Efter en vecka in i februari kunde jag titulera mig som fru.

Mars: Var månaden med det absolut konstigaste vädret, om jag inte minns helt fel.

April: Då förstod jag inte vad jag gjorde på min arbetsplats. Ständig ångest intog min själ.

Maj: Månaden då hoppet om ett nytt jobb höll på att bli verklighet. Men vad som hände sedan är det bara Nordic Competence Search som känner till...?! Det var även den här månaden som gumman bytte ägare...

Juni: Mitt i renoveringsångorna hittade vi till en liten midsommarhappening några mil från storstan trots beredskap, och jag passade på att fixa 2009 års marinad!

Juli: Då fanns det väldigt lite glädje i mitt springande som ändå höll i sig bra länge. Längre än jag någonsin hade kunnat hoppas på!

Augusti: Då njöt jag av livet lite extra mycket en kväll och gick på partaj med Paloma Faith och en himla massa kändisar. Champagne och snittar var den kvällens melodi! Annars var det väldigt mycket sport på TV också och Godfrey gjorde mig förbryllad i sin cykelkroppsstrumpa.

September: Bryta-ihop-månaden. Jag har nog aldrig varit så nära ett sammanbrott som då. Då var det tur att tanten i mig fick bege sig till Globen och Ladies Night!

Oktober: Då hade jag en jobbvecka som hette duga. Ingen månad under året har gått så fort som oktober. Det sa bara swisch!

November: Egentligen existerade inte november, för jag kommer inte ihåg just någonting från den månaden, den kanske passerade ännu snabbare än oktober faktiskt, men jag skrev mitt 1000:e inlägg här i bloggen under november i alla fall! Trots att månaden inte existerade såg jag också kanske årets bästa dokumentär, om Keith Haring.

December: Försvann även den. Men jag hann med att peta in svininfluensan i armen och vad jag minns så hann jag och maken arbeta ihjäl oss på varsin kant också, trots att jag var långledig en helg.


För att sammanfatta hela 2009 så har det hänt så vansinnigt mycket roligt, samtidigt som jag aldrig har varit så utpumpad av ett otroligt krävande jobb, krävande på ett helt annat sätt än trevligt. Jag hann köpa lägenhet, bli fru och fylla tant. Jag har fått träffa mina nära och kära en hel del och jag har fått ett nytt jobb! Våra fina grannar fortsätter att vara våra grannar och bästa T har hunnit med att flytta ner till storstan. Lägenheten är i princip färdig och jag känner att 2010 kommer att blir kanon!

2 kommentarer:

Omentjej sa...

Omvälvande! Kul med sammanfattning, jag skulle vilja men jag orkar nog inte. ;) Jag tror också att 2010 kommer att bli kanon!

S sa...

Omentjej: Jag orkade inte heller, men lät det ta en hel dag att skriva. Då gick det!