tisdag 26 maj 2009

Jo, just det. Jag var ju på intervju!

Har inte riktigt haft tid att skriva om arbetsintervjuerna. Men nu ska jag yttra mig i frågan.

Jag gick dit glad i hågen, utan att ha något att förlora. Intervjun gick enligt mig bra. Men den var inte rolig på något vis. Jag tyckte mest att intervjuaren var ganska lam om jag ska vara ärlig. Han hade fyra A4-sidor med frågor som han mer eller mindre läste upp. Sedan antecknade han mina väl valda ord vid varje fråga, samtidigt som han hummade eller gjorde något annat ljud, i takt med nickningar.

När jag gick därifrån kände jag mig nöjd. Men för dyr. Jag begärde mer pengar än de ville betala. Sa att jag ändå var intresserad av tjänsten. Han skulle ringa mig senare på eftermiddagen. Men han har ännu inte ringt. Det är väl lite märkligt ändå? Speciellt med tanke på att det nästan brann i knutarna.

Jag hoppas att de inte förväntar sig att se mig i Västerås imorgon kl 11, eller 16 när dom inte hört av sig.

5 kommentarer:

Familjen Hallman sa...

Jag har ännu inte fattat vad det är för jobb du sökt *nyfiken* :-)

Och du ska begära mycket pengar, det är du värd!!

S sa...

Hallman's: Jag har nog inte förklarat det heller! Det var ett IT-jobb med titeln verksamhetskonsult. Jag skulle drifta, förvalta och supporta olika butikers kassasystem, samt utbildning i detsamma. Från västerås och uppåt i landet.

Familjen Hallman sa...

Vad säger man?
WOW!

Ponder sa...

Men vad är det för stil, att inte ens höra av sig? De måste väl förstå att man går och väntar? Oavsett vad som händer med det där jobbet tycker jag du ska tala om för dom hur rekryteraren (inte) skötte sitt jobb!

Jag vet inte riktigt för vad jag ska hålla tummarna, men jag gör det så kan du bestämma själv vad du vill ha dom till! :)

S sa...

Ponder: Ja-a du. Jag hade tänkt att ringa den där rekryteraren idag, men jag glömde bort det!

Håll inga tummar för jobbet i alla fal. Det ville jag ändå inte ha!