söndag 10 maj 2009

Mina gröna fingrar

Bildbevis kommer här. Det bästa av allt är att jag bara behöver vattna emellanåt. Sen händer det saker av sig själv. Även om jag placerar blommorna fel, för sånt har jag ingen koll på.

En ny gren på min orkidé! Den fick jag av maken när jag kom hem efter tio dagar i Kina.

Min kroton ska visst blomma! Jag hade ingen aning om att de kunde blomma. Den här har jag haft i säkert fyra år eller nåt. Den har aldrig visat tillstymmelse till blomning förut.

Här vet jag inte vad som händer riktigt. Men det börjar komma upp en ny blomma, mitt i blomman. Det är inte vackert, men det händer i alla fall saker!

Two in one. Det ska jag ändra på snart.

Den här köpte jag i påskas! Den har bara blommat sedan dess. Ingen blomma har hittills dött. Jättemärkligt. Det blir bara fler och fler. Det är ju bra!

Årets sådd börjar ta sig! Det här är tomaterna.

Och physalisen!

Okej. Vissa dör också. Min fantastiska orkidé som vi fick av min chef vid giftermålet verkar ha sett dagens slut.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Härligt! Du verkar ha gröna fingrar trots allt. Eller kanske ljusgröna som mina men likväl gröna ;)

S sa...

Viktoria: Ljusgröna, absolut! Jag ska INTE fota årets skörd just nu. Jag tittade visst bort när dom var törstiga...woooppps.

Miriam sa...

Du kanske vill komma hit och göra en grön insats?

S sa...

Miriam: Javisst!