onsdag 27 maj 2009

Vad gör man?

Nu behöver jag enormt mycket tips som är förtäringsrelaterade. Sedan jag har börjat löpa runt i Årsta så har jag blivit mycket hungrigare och otroligt mycket mer sugen på saker. Men jag kan inte äta mackor hela tiden för då får nog träningen motsatt resultat mot för det jag hoppas på. Inte godis heller.

Men jag är sugen på just godis och mat HELA tiden. Spelar ingen roll om jag ätit middag så är jag sugen. Så tar jag en banan och tänker att NU, nu blir det andra bullar. Ja, då blir jag sugen på bullar.

Vad i hela världen ska jag äta? Kom inte och säg mandlar, för då kan det komma att klia i halsen strax efter.

6 kommentarer:

sugarless:) sa...

ät krom och va sjukt fokuserad! då ger det sig efter en vecka eller så - tråååkigt. Haha, vilka dumma råd.

S sa...

sugarless: Så skoj att du tittade in! Krom har inte fungerat förut...jag kanske kan ge det en vecka till.

/Sumosurprise

Ponder sa...

Morötter? Annars har hört att kanel ska vara bra mot sötsuget. Jag brukar ta det på mackan (rostad) ibland, och kanske att det hjälper...?

Ponder sa...

Ang. krom så vet jag inte hur nyttigt det är att sätta i sig en mineral i tillskott om man inte har brist på den? Låter förövrigt väldigt Anna Skipperskt...

sugarless sa...

kanske är det så att om sötsuget minskas av krom, är det något kroppen tillgodogör sig på ett bra sätt, kan kanske vara så att det behövs.. Sötsug i sig kan ju bero på nån sorts brist:)

S sa...

Ponder: Kanel! Ja, det har jag också hört. Det ska vara bra för diabetiker också, så jag antar att det har med blodsockret att göra. Kanske hänger ihop med sötsuget? På macka lät skumt, men okej..!

Ang kroms nyttighetsfaktor vet inte jag heller, men jag har googlat runt lite och det verkar vara fifty-fifty som är för eller emot.

sugarless: Mitt sötsug beror nog mest på dålig karaktär! =)