måndag 18 maj 2009

Jag ÄR som alla andra

Det verkar som att alla* har gjort det, så då gör jag det också. Tänker mig att ni kanske lär känna mig ytterligare lite mer? Ni kanske också kan haka på?


Hej konsument!


Bästa promenad: Morgonpromenader är underbara. Om de inte sker under stress!

Favoritgata: Det har jag aldrig funderat på och kan inte komma på någon för tillfället.

Äter lyxmiddag på: Var som helst när som helst, bara jag slipper laga den själv är en lyxmiddag.

Bästa mikromaten: ICA har en egen Tomatpesto-pasta som är jättegod faktiskt.

Favoritförort: Årsta

Bästa lunchställe: Taket på arbetsplatsen under sommarhalvåret!

Bästa brunchen: Har inte ätit brunch på jättelänge, så jag kan inte säga.

Bästa kaffet: Kaffebönor som man kör i sin egen kaffekvarn, gärna Zoegas. Sen använder man sin press. Svart.

Här bjuder jag mamma på middag: Oj. Jag vet att jag har bjudit henne på middag, men kommer inte ihåg var eller när det var. Kanske vore på sin plats att jag gjorde det!

Här bjuder jag pappa på middag: Här i Årsta har han fått varmkorv i Årstaliden, hamburgare från grillen och grillspett från greken.

Senaste Stockholmsupptäckt: Det är fortfarande svårt att vet var jag kommer upp när jag åker tunnelbana. Speciellt vid Fridhemsplan. Lika förvånad varje gång!

Senast sedda utställning: Nämenoj. Ingen....eeeh.

En bra gå bort-present: Schyssta tändstickor. Fick vi en gång. Alla behöver väl tändstickor inbillar jag mig!

Favoritlyxartikel: Tvättmaskinen. Slipper boka tid i det allmänna tvättrummet.

Läser helst: Plaza Interör.

Favoritmärke: Har inget.

Favoritskor: Ehhmmm, kanske mina svarta vagabond som är som en toffel på foten numera.

Klädkonto per månad: I snitt på ett år några hundra kanske. Men det går i vågor så ibland är det mycket, ibland är det lite!

Dricksprocent: Växel som finns över i plånböckerna hos mig och maken.

Modeförebild: Den var svår! Jag kan inget om mode, allra helst inte några namn på såna som kan mode.

Motionerar: Ja, dra på trissor! Jag har varit ute i spåret och flåsat tre gånger på en vecka och en dag.

Det dyraste jag har köpt: Lägenheten.

Favoritprodukt på Systemet: Jag är inte allt för bevandrad. Sommartider kanske Rosé av något slag!

Favoritprodukt på Apoteket: Deras tamponger.

Bästa fyllekäket: -

Lyssnar på: Radio och Spotify.

Senast gnolade: "I'm in lööööv with a farytale..."

Mitt sämsta köp någonsin: Skor som jag aldrig använt.

Dansar helst till: Jag dansar inte. Ska mycket till för att jag skulle börja dansa.

Senaste impulsköp: En randig klänning som maken vid en första anblick trodde skulle passa ett barn. Så liten är den faktiskt inte!

Senaste fyndet: Mina nya fina skor! Det var väl kanske inget fynd, men.

Senaste secondhandfyndet: En kristallskål från Orrefors.

Användbar pryl: Datorn.

Mode jag aldrig vill se igen: Ingen aning.

Favoritaccessoar: Förlovnings- och vigselringen.

Transportmedel: Cykel, buss, apostlahästarna och pendeln. Ibland tunnelbanan.

Återvinner: Ja.

Hejar på/håller på: MoDo

Så får jag tiden att gå i kollektivtrafiken: Lyssnar på vad alla andra pratar om, alternativt bara tittar runt och tänker.



*hittills Linna Johansson, A.m.o, På Stan-bloggen och Sandra Gustavsson

Inga kommentarer: