lördag 23 maj 2009

Ett litet dilemma

Den där intervjun är kl 15 på måndag. Sen kan det bli en till träff på onsdag. Sannolikheten är ganska stor, för om jag minns rätt så ville han som ringde träffa mig.,innan jag träffar några andra män. De som i slutändan bestämmer.

Jag vet verkligen inte vad jag ska ha för skäl till att lämna jobbet innan kl 15 på måndag? Jag är kass på att ljuga och jag kan ju inte säga att jag ska på intervju. Så vad gör jag då? Sen ska jag gå på onsdag också. Min arbetsmoral är för hög för att kunna sjukskriva mig på låtsas och jag vill inte bli tagen för att vara lat.

Sånt där kan jag få ont i magen av.

3 kommentarer:

fia sa...

Du kanske kan ta ut några av alla dina övertidstimmar?! Eller funkar det inte så att man kan gå bara för att man har plustid utan att ha en anledning?`!

S sa...

fia: Känns som att jag har varit borta väldigt mycket på slutet. Även om det har varit helt legalt. Det är med stor sannolikhet bara jag som inte har ett sunt förhållande till mitt jobb. Det har jag aldrig haft. Jag har aldrig velat ta ledigt om jag lovat att jobba. Osunt lojal emellanåt.

Nu gick jag ju tidigt i onsdags och ledig igår. Det känns jobbigt bara.

fia sa...

Man ska vara lojal tycker jag med! Men har du en massa övertid att ta ut tycker jag att du ska få göra det. Känn inte dåligt samvete över det.