fredag 15 maj 2009

En fundering

Det känns lite konstigt.

Imorgon ska jag träffa Ponder, för att få dom där skorna som upptog alldeles för mycket tanketid i mitt liv för ett tag.

Ponder är ju någon som läser min blogg och har en blogg som jag läser. Det är inte ofta man träffar de vars bloggar man läser. Det är ju inte helt ovanligt att det är ett hemlighetsmakeri med en blogg. Många väljer att inte ge ut sitt namn eller att berätta allt för vidlyftigt om sig själv. Jag är sån. Jag håller min identitet hemlig så gott jag kan, utan att bli opersonlig. Men jag döljer självklart vissa detaljer.

Därför känns det lite märkligt att träffa någon vars blogg man klickar in sig på var dag. Men det är självklart ett tillfälle man måste ta tillvara på!

Det blir faktiskt riktigt skoj!

Imorgon ses vi, Ponder!!

6 kommentarer:

Ponder sa...

Hoppla, jag sitter ju på makens dator och skriver. Det var alltså jag, Ponder som lämnade kommentaren ovan, men det fattade du nog. :)

Ponder sa...

Ja, det ska bli jätte roligt och lite pirrigt att ses - precis som det ska vara. Lite som första dagen i skolan med nya klasskamrater.

Angående det här med anonymiteten så är det inte de som lämnar kommenterarer och har egna bloggar som jag är "orolig" för, utan alla dom som läser i det tysta. (Jag har ju en sån där mätare på min blogg så jag kan se vilka som är där och när.) Med de som man själv följer, som du bl a, och som man har en dialog med genom blogginlägg och kommentarer lär man ju känna efter ett tag. De gånger jag träffat cybervänner tidigare har det aldrig varit någon som avvikit stort från den bild jag haft av dom som människor.

Shit, vad mycket svammel!

Ses om några timmar!

p.s. min ordverifiering är "fiser", är det någon slags pik tro?! ;D

S sa...

Ponder: Det var fantastiskt roligt att du fick "fiser" som verifiering. Jag får aldrig såna roliga...

Världen enligt J. sa...

Jag kan bara instämma: ni som skriver och läser bloggen ofta har jag inget som helst problem att outa mig för. Ni kan även få en kopp kaffe om ni har vägarna förbi :D

Men tanken på att mina studenter, eller ännu värre mina kollegor, smyger omkring...brrr!

S sa...

J: Så är det ju faktiskt. Men som Ponder skriver så är det dom anonyma som inte lämnar kommentarer som är läskiga. Vilka är det??

Er andra känner man ju nästan. Haha! Undra hur förvånad jag blir om jag skulle träffa er alla. Ni ser säkert inte det minsta ut som jag föreställt mig.

Ponder sa...

Men då måste jag ju genast fråga: Såg jag ut som du trodde? I och för sig var jag lite dold av kepan och solbrillorna, men ändå.

Du såg ungefär ut som jag trodde, fast längre och så hade jag absolut inte tänkt att du hade glasögon.