måndag 18 maj 2009

Kvällens telefonförsäljare

- Hej, stämmer det att det är du som står för bredbandet och telefonin hemma hos er?
- Japp, det stämmer
- Stämmer det att ni har 2 mbit och att du betalar 59 kr i mån för telefonin?
- Hmmm...vänta. P, har vi 2 mbit?
--- Fnitter i luren ---
- Jo, haha, det har vi!
--- Säljsnack ---
- För 31 kr mer i månaden får du även digital-TV

- Jag står över, för vi har fått fiber indraget i lägenheten nu. Då blir det både billigare och snabbare! Så vi ska nog snarare säga upp vårt abonnemang och byta leverantör.
- Vad är fiber?
--- försök till förklaring från min sida ---
- Jaha, alltså ingen extra kabel eller så?
- Öhm, näe...alltså..
- Jag frågar helt för min egen räkning! Jag vill få både snabbare och billigare så klart! Hahaha!
- ??!! Haha, jaha...erhrm.
- Det var ju typiskt att man inte kunde fixa fiber med en extra kabel. Men då kanske jag inte kan erbjuda dig något idag då?
- Nä, inte idag i alla fall!
- Ja, ja! Hoppas att du får en trevlig kväll!
- Detsamma!

Jag hoppas att hon får sälja till någon...

Inga kommentarer: