torsdag 7 maj 2009

Det här med listor

Om listor kan få er att lära känna mig bättre, så tror jag att jag ska ge mig på en. Hittade en hos Alexandra på bloggen "Försök att inte se så snygg ut". I copy och hoppas att det är okej!

3 saker som alltid finns i min/mitt:

Kylskåp: Bregott, havremjölk och mörk oxbuljong.
Frys: Wokgrönsaker, köttfärs och riven ost. (Wokgrönsakerna är där eftersom vi aldrig råkar äta upp dom)
Köksbänk: Diskställ, diskmedelspump och för tillfället en himla massa verktyg!
Skafferi: Mjöl, socker och pasta.
Kryddskåp: Salt, peppar och italiens salladskrydda.
Barskåp: Vi har inget.
Handväska: Plånbok, ett par lypsyler och mobiltelefonen.
Sminkväska: Va? Det har jag ingen.
Badrumshylla/skåp: Lypsyl, mascara och ögonbrynsfärg.
Förråd: Tomma resväskor, plastbackar med kabel och gamla innerdörrar tillhörande lägenheten.
Hjärna: Jobbet, renovering och nära och kära.
Jackficka: Lypsyl, sl-kort och inget mer.

4 kommentarer:

Philip sa...

"Jackficka: Lypsyl, sl-kort, lypsyl och lypsyl."

S sa...

Philip: Nä. Nu är du nog lite orättvis.

Malin sa...

Ditt liv verkar kretsa kring lypsyl ;)

S sa...

Malin: Ja, om du frågar maken. Men inte mig.