tisdag 26 maj 2009

Cykel-uppdatering

Jag har nu anmält förlusten till mitt försäkringsbolag. Men även polisen har noterat att just min lilla gumma har försvunnit från Årsta. Vi som precis hade blivit så bra polare efter sadelinställning och allt...hujedamig.

Nu kommer det att ta cirka två veckor innan jag kan få några stålars. Funderar på att gå till affären och köpa en ny och sen när pengarna trillar in så trillar dom in. För sannolikheten att gumman står i en stor polishall någonstans i Stockholmsområdet känns tämligen liten faktiskt. Så visst kan jag gå dit och visa mitt tryne och sedan gå därifrån, bara för att.

Vad tror ni? Ska jag shoppa loss nu, eller när allt är klart?

3 kommentarer:

anna sa...

Kan man verkligen ha cykel ute överhuvudtaget i Stocholm? ALla jag känner tar in den, annars blir den stulen direkt säger dom. Himla tråkigt i allafala

t sa...

Det är farligt att bo i sthlm! (Blev just nervös över min Blixten!) Till nästa gumma får du köpa en massa olika lås, så ingen kan rubba den ur fläcken. Hm.. vet du, det kanske är cykelgänget i Gitarrmongot som snott henne.. men då måste jag förbereda dig på att hon nog blivit brutalt misshandlad, eller hänger i en lyktstolpe.. Jag lider med dig..

S sa...

anna: Jo, man borde nog ta in den. Men eftersom ALLA gör det så är det fantastiskt fullt i det där cykelrummet och i princip omöjligt att jonglera med både cykel och dörr för att få ut den.

Det får bli ett fall för föreningen att skaffa ett stödben till dörren!

t: Det är inte så farligt. Men vad i hela världen är Gitarrmongot?