måndag 11 maj 2009

Det är något som är fel

Fick hem IKEA's Family-tidning idag. Där står följande:

Kvinnor tycks ha lättare för att montera ihop möbler. "Vi har kommit fram till att kvinnor är bättre på att göra platta paket till möbler", säger Petra Hesser, chef för IKEA i Tyskland. Varför då? "Män läser inte manualer. De tänker bara "det här fixar jag". Kvinnor sorterar alla delarna först, män lägger allt i en hög. Och sen är det nåt som saknas..."

Ehm. Jag är mannen persionifierad, om man läser och tror på det där.

4 kommentarer:

Viktoria sa...

Sånt där kan reta gallfebern på mig. Grova generaliseringar.

Philip sa...

Själv är jag kvinna. Jag är iofs inte så bra på att montera möbler, men jag följer manualen minutiöst.

Ponder sa...

Vilket skitsnack! Det har väl, om något, att göra med personlighet och läggning? Själv skulle jag aldrig få för mig att läsa något så fånigt som en bruksanvisning eller manual. Med resultatet att jag efter flera år fortfarande upptäcker nya funktioner på min mobiltelefon t ex. Roligt med överraskningar!

S sa...

Viktoria: jo, lite väl generaliserat där faktiskt.

Philip: Jag vet. Därför får du fortsätta.

Ponder: I agree! Bruksanvisningar är jobbiga.