söndag 17 maj 2009

Det där med att träffa någon

Igår var jag alltså och träffade Ponder! Känns som att jag börjar bli tjatig i ämnet...

Det var i alla fall skoj! När vi, jag och maken, äntligen hittat rätt och passerat delar av söder i fel riktning (vi cyklade mot enkelriktat), blivit sen till träffen på grund av skev tidsuppfattning och en trilskandes cykelsadel hittade vi en nedförsbacke och där stod hon! Signumet var keps och solglasögon. Så det var enkelt att hitta rätt person där på gatan. Ändå lite skumt att vinka till någon man inte är helt säker på vem det är. Men jag fick en vink tillbaka så det gick ju bra!

Ponder har frågat om det blev som jag tänkt mig och om hon såg ut som jag trodde. Svaret på frågan Ponder; Det var som jag tänkt mig och du var väldigt lik min påhittade bild av dig. Dock lite kortare, lite mindre i allmänhet, kanske även lite längre och mörkare hår än jag trodde!

Nu kändes det som att ingenting var som jag tänkt mig. Men det var det visst! Man kanske skulle speedträffa alla man bloggar med någon gång? Alternativt köra femkamp på Gröna Lund så får man se vad alla verkligen går för!

4 kommentarer:

Ponder sa...

Ha ha, vet du vad det roligaste är? Att jag hade halvvinkat till två personer på cykel innan in kom! :D Hellre en gång för mycket än en för lite, tänkte jag.

Vad lustigt att jag var lik mig. Fast du har (väl?) i och för sig sett en keps-och-solglasögon-bild på mig på bloggen, den med hunden. Och så mycket har jag nog inte ändrat mig sen i vintras. Jag kände igen din make väldigt väl och var tvungen att fundera en stund innan jag kom på att jag ju sett bild på honom. Inte konstigt att jag kände igen honom då!

Nästa gång tycker jag vi tar en fika så vi hinner prata lite på riktigt. Den där träffen var ju så kort att den knappt räknas ju!

S sa...

Ponder: Det är sant. Den bilden har jag nog sett, men inte lagt på minnet! Nu när du säger det, så känns det igen.

Fika är det bästa jag vet!

Vi mötte en man vid en bil, av ett annat märke än er. Det syntes att han var man på låååångt håll, men jag tänkte in i det sista att det kanske kanske var du! Ändå var jag på fel väg... Du vann, som faktiskt vinkade till några andra! Haha!!

Världen enligt J. sa...

Speeddating för bloggare - en utmärkt idé!

S sa...

J: Ja, kanske ska jag starta eget inom den genren?