tisdag 12 maj 2009

I-landsnyheter

Skoproblemet är ett minne blott! Snälla Ponder har ordnat så att skorna anländer huvudstaden till helgen. Tänk så snällt!!!

Jag är otroligt tacksam och samtidigt förbluffad över hur en okänd människa ställer upp! Eller, okänd, vi läser varandras bloggar. Men ändå. Bakom bokstäverna kan jag ju vara vad eller vem som helst! Men Ponder, jag lovar att jag är en hederlig tacksam norrländsk prick!!

Vid närmare eftertanke är jag nog likadan. Jag hade nog också erbjudit min hjälp om någon hade behövt. Hur banalt och i-lands orienterat det hade varit och jag hade haft möjligheten. Det är väl så man gör?

6 kommentarer:

Viktoria sa...

Jag blir lite varm i hjärtetrakten!

Så härligt att höra att det ordnat sig :)

S sa...

Viktoria: JA! Den roliga twisten är ju att Ponder är roten till det goda!

Ponder sa...

Men självklart! Det är ju alltid roligt att kunna hjälpa någon, oavsett vad det gäller, tycker jag. Och handla skor var ju inte direkt betungande när man bara satt hemma i soffan och dirigerade maken, ha ha!

Hoppas nu bara dom passar! (Det går så klart att lämna tillbaka dom, men det vore ju lite antiklimax.)

S sa...

Ponder: Det gör dom nog. För 38:an satt inte så bra, en storlek upp skulle vara perfekt!

Håller med om antiklimax annars. Haha!

S sa...

Ponder: Och just det där "självklart" är ju inte alltid så självklart för alla. Därför är det extra kul!

Bra make du har, förresten!

Malin sa...

Nämen va skysst! Kul att det finns okända hjälpsamma människor lite här och där. Sånt uppskattar jag även om jag inte riktigt hängt med så jag vet vad den här skoproblematiken handlar om. Var det alltså skor som inte fanns att få tag på i Stockolm? Jag trodde allt fanns där ;)