onsdag 2 december 2009

Älskade make,

Om du läser detta innan du lägger dig och jag redan ligger i sängen och sover, då vill jag bara berätta att det finns en anledning till att jag sover på höger sida i natt. Utöver att jag alltid gör det.

Det är så här. Jag har idag kallats in till vaccintagning och väntade i en timme och ca 15 minuter för att få ont i armen. Ja du vet ju att jag kan överdriva en del. Men det här är ingen dans på rosor. Jag tror att de har rätt, de som säger att rödhåriga har lägre smärttröskel. Det verkar stämma.

Huruvida huvudvärken och de rosiga kinderna beror på trötthet och köttbullsbak eller psykosomatiska tankar om eventuella feberåkommor efter sprutan med knorr, det är oklart. Klart är dock att tvätten inte blev sträckt på det bästa sättet ikväll. För det gick bara inte! Vänster arm är inte följsam.

Så kontentan är alltså att jag sover extra mycket på höger sida i natt på grund av sprutan. Tillägg: Du får inte ta på min vänstra överarm när du kommer hem, även om tvångstankarna sätter in!

/Din fru

5 kommentarer:

Ivana sa...

Aj, aj, hoppas armen och resten av kroppen mår bättre idag.

Viktoria sa...

Hihi! Hoppas inlägget fungarade! :)

S sa...

Ivana: Jodå. Bättre var det minsann!

Viktoria: Det funkade!

Världen enligt J. sa...

Aj! Dessvärre tog det tio dagar innan det släppte helt i armen...

S sa...

J: Tio dagar!??