lördag 5 december 2009

Idag

Jag har haft en slappar dag, verkligen. Jag har ju beredskap, men hittills har telefonen hållit tyst. Så istället för att göra något på beredskapen så började jag dagen med att vakna sent.

Lite senare åkte vill till Botkyrkas second hand i Alby med saker som vi inte längre behövde, eller som vi aldrig behövt. Där höll jag på att göra ett riktigt intressant bokfynd:

Men trots att det kliade i fingrarna lät jag bli. Men pocketarna på det där stället kostade bara fem kronor, så jag gick bananas och köpte TVÅ böcker!

Erlend Loe är ju bara för bra för att vara sann. Helt galen man. Har ni inte läst Naiv. Super, så måste ni göra det. Oavsett vad ni tycker om boken efteråt så har ni svaret på vilken typ av humor jag har. (Om ni någonsin ställt er den frågan..?).

Målet efter second hand var Lyran. Ett café i Bredäng. Det vill säga i ingenstans.

Det är ett gammalt, gammalt ställe. Väldigt mysigt, med gamla rum och mycket charm. Vi var där för nästan ett år sedan också. Då blev vi nöjda och nu hittade vi tillbaka! Min pappa hängde här som ung och värnpliktig.
När vi väl bestämt vad vi ville äta/fika åt jag en köttbullemacka. Titta så god den ser ut! Nej. Blixt är bra grejer. Det framhäver allt det goda i bilden. Vit gurka till exempel!

Efter köttbullemackan och bilfärden hemåt blev det det Zeunerts julmust, pepparkakor med ädelost och diverse nötter. Till detta serverades Wall-E. Vilken otroligt söt film!

Ja, det var väl det. Förfärligt jobbig dag måste jag säga. Jag är helt slut. Men jag tror att man inte kan lägga sig kl 21.35 en lördag. Så jag får väl hitta på nåt annat meningslöst att göra.

4 kommentarer:

Ponder sa...

Läsa och kommentera bloggar till exempel? ;)

Ivana sa...

Naiv. super är en riktigt bra bok. Me like. Tycker extra mycket om att vi verkar ha rätt så lika smak vad det gäller böcker. Vi får byta tips med varandra! :)

fia sa...

Vad mycket du skrivit sen jag hann kolla senast, gilla! Cafét följer vi gärna med till!

S sa...

Ponder: Nej men det är väl inte meningslöst?!!

Ivana: Ja! Det verkar vi verkligen ha.

fia: Japp. Igår var en riktigt bra bloggdag. Det verkar gå i ett års intervaller, besöken till caféet. Så förbered er på ett år bort...haha!