söndag 21 mars 2010

Förra helgen i form av lådinnehåll

Fotbollsplaketter.

Prydnadssaker från tiden länge sedan... Vad fick mig att tro att jag skulle vilja ha kvar en gipshatt med torkade blommor med tillhörande svantavla? Varför har jag packat ner allt det där i en låda och inte skeppat det till soptippen på en gång?

Eller den här? Varför har jag sparat två ludna små nallar på en gungbräda? Eller det där fina marmorerade setet i bakgrunden?


Trots att jag bara skakade på huvudet och förundrades över hur mycket saker jag sparat genom åren, så kom jag ihåg exakt varenda grej när jag öppnade på det lilla paketet. Verkligen alla saker. Det var en riktig nostalgitripp faktiskt. Men nu är många av sakerna på väg mot Myrorna eller bränngropen...

3 kommentarer:

Frk S. sa...

Haha! Du och jag tösen. Jag hade också en sån gipshatt med torkade blommor. Den åkte ut när vi flyttade hit (alltså bara några år för sent). Alla dessa saker.. det får mig numera att hålla tyst när lilla söta samlar skräp. Who am i to talk!?

S sa...

Frk S.: Du borde stoppa henne!!! Du vet väl vem som får lagra alla lådor med dessa saker?

Stackars oss som hade gipshattar. Men det var så fin när det begav sig...

Frk S. sa...

Dom va ju jättefina på sin tid, jag va jätteglad!

Jo, jag är väl medveten om att jag måste hitta lådor för dessa alla ting i framtiden. Stackars M! Han mår nog sämst av det hela. Varför är plotter så intressant i de lägre åldrarna?? (I vår ålder kallas det givetvis inte för plotter - det är saker som kan vara bra att ha. Nån gång.)