onsdag 24 mars 2010

Hört i kollektivtrafiken

Samtal mellan två medelålders kvinnor på pendeln, när jag var på väg mot jobbet.

- Jag ska ju till Uppsala ikväll, hur väl känner du till Uppsala?
- Njae...inte så väl.
- Jag ska ju dit ikväll och tänkte försöka hitta en bra restaurang. Jag har en kompis i Lindome, hon känner till Uppsala ganska väl, så jag funderar på att maila henne idag.
- Jaha!
- Eller förresten! Malin på jobbet, hon känner nog till något ställe i Uppsala. Hon är ju från Gävle.




5 kommentarer:

Omentjej sa...

Hahaha, ja du...
Från Västerås till Sthlm är det ca 10-11 mil, men från Sthlm till Västerås är det minst 40. Det är lustigt det där... =)

Ponder sa...

Ha ha, helt underbart! Tänk vad man kan få höra bara man har öronen med sig. ;)

S sa...

Oementjej: Mycket!

Ponder: Ja. Det är jättekul. Jag tjuvlyssnar på ALLT!

Världen enligt J. sa...

Underbart! Jag älskar att tjulyssna på folk när de handlar mat. Särskilt grönsaksavdelningen är underhållande. Typ studenter som står och håller i en kålrot och undrar vad man kan göra med den... *ler elakt*

S sa...

J: Jag tjuvlyssnar så fort det bara går! Jag kan inte hjälpa det...