onsdag 24 mars 2010

Kvällen

Kom hem ovanligt tidigt. Efter semestern, som nu är fem veckor bakåt i tiden, så har jag i princip aldrig lämnat jobbet innan kl 18 och i princip trillat in på byggen 07.30. Bara vid speciella tillfällen som biobesök eller arbetsintervjuer har jag lämnat arbetsplatsen innan 18. Idag tog jag mig iväg strax efter 17 och var hemma strax innan kl 18. Det kändes som en storvinst!

Väl hemkommen hade jag lovat att fixa middagen. Det blev kokt potatis med kassler och broccoligratäng. Gooott!! På det blev det födelsedagstårta och kaffe i samklang med Draknästet. Mitt favoritprogram på svt för tillfället. Sen blev det disk. Och dammsugning. Och ett outtömligt plockande.

Nu ska jag skriva en shoppinglista till min man, så kan han handla hem lite saker från ICA imorgon. Orkade inte traska dit efter TV-sessionen. Jag borde även vika tvätt. Det finns så sjukt mycket tvätt i lägenheten. Men det orkar jag faktiskt inte. Jag skulle vilja lägga mig i ett horisontellt läge och koppla in testsignalen i hjärnan, men det kommer. Snart.

Varför ville man bli vuxen när man var liten?

2 kommentarer:

Miriam sa...

För att man inte visste bättre?

S sa...

Miriam: Ja, nåt sånt.