torsdag 18 mars 2010

Persienner

Vi har två persienner i sovrummet med trasiga snören. Ryktet går att man ska kunna fixa det där själv genom att kunna köpa persiennsnöre. Det lät ju enkelt, eller hur!? Men nu har jag läst på lite. Man får absolut inte göra en hel massa saker, för då blir det fel. Man måste göra en hel massa andra saker för att det inte ska bli fel. Om man skulle råka göra fel så är det typ kört.

Fina utsikter för oss med andra ord. Undra vilken persiennverkstad vi ska ringa?

Bild från uniggardin.se

8 kommentarer:

Miriam sa...

Ring min man. Han fixade våra. Fast ni kanske har några speciella persienner?

S sa...

Miriam: Jag är typ beredd att betala hans flygresa ner.

Miriam sa...

Fast han reser aldrig utan mig... Nä men allvarligt, han är ledig imorgon. Ska kolla om han känner för att flyga ner då.

fia sa...

När ni hittat något bra ställe får ni gärna säga till! Om ni inte får hjälp från Lycksele vill säga.

fia sa...

När ni hittat något bra ställe får ni gärna säga till! Om ni inte får hjälp från Lycksele vill säga.

S sa...

Miriam: Jag köper TVÅ biljetter. Lätt. Imorgon...då får ni gärna komma på tårta också!

fia: Självklart! Vi kanske kan få kompispris till er! =)

Världen enligt J. sa...

Äh, det är faktiskt inte så svårt att trä om persienner. det viktigaste är att ha en ställning (typ vädringsställ) som man kan hänga upp persiennerna på. Sedan är det ganska logiskt hur man gör. Lite pilliga knutar, men det är inte så svårt.

S sa...

J: Vädringsställ i en lgh på 56 kvm...hm. Får kanske plats på hatthylleröret?!

Jag kanske ska klara av det där själv då?