måndag 15 mars 2010

Måndag

Vem har sagt att måndagar är långa? Jag tycker att måndag är den dagen på veckan som bara försvinner.

Den obligatoriska tidrapporteringen sker måndag förmiddag. Sen är det eftermiddag. Tidrapporteringsystemet är så långsamt, så långsamt. Man hinner verkligen dricka tre koppar kaffe, gå igenom helgen med kollegor och planera veckan och planera om veckan innan allt är godkänt och klart. Ungefär.

Jag vet inte varför måndagar går så fort?! Men idag var ingen vanlig måndag. Nehej! Jag har varit på arbetsintervju och det var skitskoj! Jag gillar verkligen arbetsintervjuer. Efter det blev det en sväng till IKEA och nu är det Hollywood-fruarna och kaffe.

Om jag i en ålder av 50+ kommer på att jag ska ha en Barbie-fest, kan någon ringa ambulansen då?

4 kommentarer:

Ponder sa...

Hjälp, jag fick just en flash forward om hur det kommer se ut när vi är 50+ och bloggar... :D

S sa...

Ponder: Oj. Den dagen hoppas jag att jag även har slutat blogga, om jag inte har något helt sjukt intressant att säga...

Omentjej sa...

Hahaha, jag lovar att ringa. Särskilt om du tar på dig ett paljettfodral!

S sa...

Omentjej: Bra! Tack. Tar jag på mig ett paljettfodral med matchande paljetthalsduk/scarf så kan du även ringa psyk.