tisdag 17 juni 2008

Att bida sin tid.

När man åker till och från arbetet har man en massa tid att ta vara på och som man kan ta vara på, på olika sätt. Det här är mina sätt hittills:
  • Betrakta. Det är SÅ mycket folk att se på och det är SÅ intressant.
  • Tjuvlyssna. Det är SÅ mycket folk och de pratar om allt möjligt och omöjligt.
  • Läsa bok.
  • Läsa tidning.
  • SMS:a
  • Bara vara.
För tillfället har jag kommit på att det är sjukt jobbigt att läsa Metro. Så det har jag inte gjort på bra länge. Den tidningen är verkligen bara ett miljöförstöreri. Så istället har jag bara betraktat, varit och tjuvlyssnat. Men nu har jag kommit på att det är en timme per dag då jag inte gör någonting. Det är tid man kan använda sig av för att lära sig saker! Så den här veckan har jag börjat läsa boken "Den översvämmade hjärnan". GRYMT intressant bok.

Men eftersom den kräver sin egen hjärna att läsa är jag alldeles för trött efter jobbet för att saker ska gå in. Då får jag istället läsa exempelvis en tidning. Idag plockade jag upp Passion For Business på Pressbyrån. Fick ett tips om den tidningen och idag slog jag till! Det finns i den tidningen ett reportage om Antonia A:xon Johnson. Hon är GRYM!

Inga kommentarer: