måndag 9 juni 2008

SL

Stockholms Lokaltrafik.

Idag tog jag, som alla andra arbetsdagar, pendeln till arbetet. Trodde även att pendeln skulle ta mig hem efter jobbet. Eller jag trodde nog ingenting. Jag tog för givet. Men så fel av mig! Tiden att ta sig från en station till nästa var 30 minuter, lite drygt. Annars tar det...kanske 8 minuter? Eller 5 kanske. Jag vet inte. Men INTE 30. Tydligen hade några kablar blivit nedrivna och detta genererade massor av förseningar. Men det finns många linjer att ta sig hem med när man bor i Årsta. Så jag fick nästan välja och vraka. Dock med längre restid.

I helgen berättade jag för en Uppsalastudent hur fantastiskt bra SL fungerar (med tanke på hur många linjer de har och hur många människor som åker). Då havererar SL. Förra gången jag pratade om SL i positiva ordalag havererade SL. Jag ska aldrig mer prata bra om SL. Kanske inte nämna SL alls.

Hur nu det skulle kunna gå till?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Snart blir det SL för mig också. Fast jag är även SL, Sofia Larsson!

Unknown sa...

SL som i Sofia Larsson är betydligt bättre än SL som i Skum Lokaltrafik.