lördag 14 juni 2008

Studiebesök

Min arbetsgivare har beslutat att göra arbetsplatsen till något som liknar pentagon. Regler har införts som säger att ingen besökare får besöka någon annan våning än entréplanet. Det har för någon vecka sedan installerats en snurrdörr som man måste dra passérkortet i för att kunna passera. Den har monterats upp som det sista säkra ledet vid inpassering.

På morgonen (eller, varje gång man går in i byggnaden) kommer man först till en snurrdörr i glas. Den dörren kräver inget passerkort. Det är lixom entrén. Sen går man några steg och kommer då till en annan typ av snurra i glas. För att ta sig in där måste man dra sitt kort. En besökare går in via en dörr bredvid som personalen bakom disken öppnar. Väl innanför här kan man promenera runt på entréplanet och ta del av konferensrum och allt vad där är. Men för att komma till arbetsplatsen, tillika skrivbordet, måste man åter igen dra sitt kort för att ta sig igenom en dörr. Där! Innanför den dörren, där står den senaste snurran.

Jag hoppas att intentionen är att ta ner någon av dessa säkerhetsåtgärder, men jag vet faktiskt inte?!

Eftersom gemeneman inte kan ta sig in i den pentagonliknande byggnaden, tänkte jag bjuda på ett studiebesök! Jag har visat bilder förut också, men det kanske inte är så lätt att komma ihåg.

Terassen där man äter lunch vid fint väder!

Min lunch, en solig dag. Lägg märke till stolarna...kanske inte de fagraste. Men sköna.

Kaffekoppar. Rörstrands.

Så här ser det ut när jag tittar till vänster och kollegan bestämt sig för att stå upp och arbeta.

2 kommentarer:

RoggA sa...

Du säger att kollegan står och jobbar, men jag ser ingen kollega alls. Är det möjligt att din kollega står på sitt upphöjda bord och jobbar. ;)

S sa...

rogga: Näe, han brukar stå på golvet. Men just när bilden togs var jag tämligen ensam på bygget.