onsdag 11 juni 2008

Jo, det här med fotboll.

Undra hur det blev Sverige och Zlatan som vann matchen igår? (Citat från TV)
Det jag undrar över är alltså hur Zlatan inte blev en del av laget, eller varför han lixom hyllas för att ha gjort mer än någon annan, bara för att hans måltorka tog slut? Petter Hansson satte 2-0 och det betydde att man hade lite mer marginal mot motståndaren, är inte det något att premiera?

Jag gillar Zlatan stenhårt, men jag förstår inte hypen kring människan.

Sen måste jag säga att det måste vara mer fint spel för att det ska gå hela vägen, men med kämpahjärta á la Hansson, kan nog sverige gå ganska långt. Hoppas jag. Men det är klasskillnad om man ser till de sydländska landslagen. Där håller man bollen när man inte har någon att passa, trixar till det, spelar snyggt. Sverige skjuter bollen åt något håll. Förhoppningsvis inte till motståndaren, men man vet inte riktigt alltid.

Men kämpa på killar. Jag vill se mera!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tycker Zlatan är en tönt.

S sa...

philip: Som om du brydde dig.

Unknown sa...

Mer än dig iaf. Fotboll är viktigt för mig.