tisdag 17 juni 2008

Det här med SL

Kan inte sluta tjata om SL och hur kontiga människor är som nyttjar kollektivtrafiken. Vips hade jag placerat alla i ett fack och det är nog inte så populärt. När jag botaniserar bland bloggar inser jag snabbt att man inte vill hamna i ett fack. Man vill nog vara sitt eget fack. Men se, det blir svårt det.

Tillbaka till SL. Idag trängde två vuxna män in sig på tåget före mig. Jag stod närmast dörren, placerad till höger, om någon skulle ut. Men eftersom klockan sedan länge passerat 13 var det självklart ingen annan som hakade på det som vore smidigast för alla. Nähädå! Nä, istället blir det trängsel i dörren när dessa två vuxna män är påväg in i tåget och två kvinnor på väg ut. Samtidigt.

Varför tänker inte folk? Jag tände till och var riktigt riktigt nära att säga något i stil med att alla får faktiskt plats på tåget och jag har fortfarande aldrig varit med om att någon klämts fast i dörren och liksom dragits med, utanför dörren, längs perrongen. Så det så.

Men jag höll tyst, satte mig ner och läste.

Inga kommentarer: