söndag 15 juni 2008

Flash-blockare

Jag HATAR flash. Programmeringsspråket flash används filitigt och jag verkligen avskyr det. Datorerna blir sega som sirap bara för att någon tycker att flash är stiligt att arbeta med, eller kanske snarare att resultatet av flash-arbetet blir tjusigt.

Eftersom jag är firefox:are så kör jag även med en schysst feature kallad Flash-blocks. TACK gode gud för den person som uppfann blockprogrammet. Det räddar många av mina dagar. Det är även intressant vad detta program kan ge mig små leenden ibland. För någon minut sedan besökte jag en länk som tog mig till Expressens sida. Detta länk-klickande resulterade i en sida som såg ut så här:

Jag ignorerade glatt den sidan. Jag orkar verkligen inte med flash. Så det så!

2 kommentarer:

ElviraElmira sa...

Ooo flash som är min favvogrej att koda i :)

S sa...

e: möjligt att det är kul att koda i. Men det är inte kul att surfa på flashsidorna!