onsdag 28 januari 2009

En eftermiddag hos frisören.

Idag var jag och bröllopsblonderade mitt hår hos Ekman Hair. ALLTID Ekman, alltid Leif hos Ekman. Bara för att göra allt lite mer komplicerat väljer jag att klippa mig hos Leif på östermalm efter att ha fått ta del av information kring hans proffesionalitet. Jag har aldrig reflekterat över att det är på östermalm, förrän idag.

Det kom in en kvinna i 50-års åldern, inte så snoffsig, men man kunde känna doften av överklass ändå. Hon får äran att sitta i stolen bredvid mig. Väljer rött vin som dryck till klippningen, medan jag, lite mer sofistikerad än en östermalmsdam väljer en latte. Då visar det sig att hon inte alls skulle klippa sig. Nejdå! Hon skulle bara göra sin vanliga hårföning, den hon gör en gång i veckan. Denna gången eftersom hon ikväll skulle få middagsgäster och sen skulle hon på något annat event på söndag.

Hon betalade verkligen för att få håret fönat. Ja, dom blötte väl ner det först också. Just det, hon bad dom även att tupera det lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle se det som ett straff att behöva åka till frissan för att få håret fönat och puffat lite. Jösses så jobbigt det låter! Jag har fullt sjå att hinna klämma in mina vanliga klipp/färgbesök hos min frissa.

S sa...

Viktoria: Jag med. FULLT sjå verkligen! Därav den fruktansvärda utväxten som tillslut blir så olidligt ful att jag i ren desperation måste ringa till min Leif och boka tid! Och hoppas att det just varit löning.