fredag 30 januari 2009

Take it easy!

Läste i DN idag om stresshantering för kvinnor. Tydligen har de stresshanteringskurser som funnits varit inriktade på män, varpå man kom på att man skulle göra en kurs för kvinnor. Vi kvinnor blir stressade på grund av hemmet och såna göromål, medan männen är stressade över något på jobbet. (Kan nog stämma in ganska bra hemma oss). I den här kursen fick då kvinnorna lära sig att hantera stressen på olika vis.

Ett av tipsen var något som gör mig stressad! Men ändå klokt och sunt.om jag tänker efter. Man skulle välja den längsta kön i affären. Då får man tid att stressa ner. Klokt, för det får man ju. Men jag blir sjukt stressad av en långsam kö!

Intressant, intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gör tvärtom. När jag närmar mig kassorna så spanar jag översiktligt och fokuserar seden in den som ser ut att ha kortast kö. När jag närmar mig så utvärderar jag vilka det är i kön och vad de har i vagnarna. Det gäller att välja rätt...


... för man kan ju potentiellt spara två minuter!!!

S sa...

Viktoria: Jag gör precis som du! Men oftast blir det ju ändå fel. Men nu ska jag börja ta den längsta kön. Om den inte är aplång. Då får det vara.