fredag 23 januari 2009

Nationaldagen, är den nära?

Fick mig ett mail idag med inte alls så tokig läsning. Eftersom jag är duktig och betalar in pengar till mitt fackförbund varje månad är jag automatiskt med i något som kallar Akademikerföreningen på mitt jobb. De brukar ha trista mail, men idag kom det glad läsning! Se och läs:

"Tjänstemannen har rätt till en dags permission under de år nationaldagen 6 juni infaller på lördag eller söndag. Sådan permission förutsätter att tjänstemannen varit anställd minst fem månader när nationaldagen infaller dessa dagar. Ledighet av detta skäl kan inte uttas annat år. För deltidsanställd tjänsteman proportioneras ledigheten i förhållande till arbetstidsmåttet."

Jag tackar och tar emot, men jag förstår dock inte grejjen. Men jag lovar att jag inte ska säga emot.

Inga kommentarer: